Kupuj numery bezpłatne, lokalne lub międzynarodowe bezpośrednio online

Polska:0800 088 798
Międzynarodowy:🌍 +31 85 400 5588

Czym jest telefonia VoIP i jak działa?

Opublikowane w Głos przez IP

VoIP to skrót od terminu Voice over Internet Protocol skrótowo nazywany Voice over IP lub calling over the Internet. Za pośrednictwem tego protokołu rozmowy telefoniczne są zestawiane przez Internet zamiast tradycyjnego kabla telefonicznego.

Ta nowa forma telefonii nosi nazwę telefonii VoIP i jest obecnie najczęściej stosowaną formą telefonii biznesowej.

W przypadku tej formy telefonii nie jest już potrzebna fizyczna centrala PBX, ponieważ telefony logują się za pomocą tego protokołu do centrali VoIP operatora telefonii biznesowej w centrum danych.

Na tej internetowej centrali telefonicznej VoIP zarejestrowany jest również numer telefonu, pod którym można się dodzwonić do Państwa firmy i odbierać połączenia przychodzące. Numer telefonu stał się w ten sposób numerem VoIP, a więc numerem wirtualnym. Nie jest on już związany z fizyczną lokalizacją. Dzwonienie VoIP stało się nową standardową formą telefonii biznesowej.


Historia i rozwój VoIP

Telefonia IP wymaga dwóch technologii: telefonu i Internetu. Pierwsze telefony pojawiły się w latach 70. Pierwsza wersja Internetu powstała w 1969 roku, ale dopiero w 1993 roku osoby prywatne mogły z niego szeroko korzystać.

W 1995 roku VoIP stało się możliwe dzięki izraelskiej firmie Vocaltec, Inc. Wszyscy rozmówcy potrzebowali mikrofonu i głośników, co w tamtych czasach nie było standardowym wyposażeniem komputerów PC. Jednak możliwość dzwonienia i rozmawiania ze sobą za pomocą głosu przez komputer była nowością, więc użytkownicy Internetu zainwestowali w mikrofon i głośnik. Pojawiły się klienty czatu, takie jak Skype i ICQ oraz wspomniany wcześniej Vocaltec.



Dzięki mikrofonowi i głośnikowi lub zestawowi słuchawkowemu miałeś właściwie nowy rodzaj telefonu. I mogłeś wykonywać nieograniczone darmowe połączenia z dalekim kuzynem w Australii przez VoIP.



W 1998 roku na rynku pojawiły się rozwiązania umożliwiające wykonywanie połączeń z komputerów PC na telefony i odwrotnie. Teraz też można było dzwonić nie tylko do kogoś, kto miał zainstalowany ten sam program na komputerze, ale także można było zadzwonić do kogoś, kto miał jeszcze staromodny telefon.



Internet i zwykła sieć telefoniczna były połączone. Jeśli nawiązałeś kontakt z innym klientem Skype za pośrednictwem klienta takiego jak Skype, to było to darmowe. Jeśli natomiast nawiązałeś rozmowę przez Skype z kimś, kto ma zwykły numer telefonu, a więc ta część nie szła przez Internet, ale przez sieć telefoniczną, to za tę rozmowę byłeś rozliczany po kilka groszy. Tak więc powoli pojawiła się telefonia VoIP i powstały pierwsze platformy telefonii VoIP.



W 2000 r. telefonia IP stanowiła 3% wszystkich połączeń telefonicznych, natomiast do 2003 r. połączenia VoIP stanowiły 25% wszystkich połączeń. Rozwijała się błyskawicznie, gdy konsumenci zaczęli wykonywać drogie połączenia międzykontynentalne za pomocą Skype'a i ICQ, a międzynarodowi operatorzy telekomunikacyjni zaczęli obsługiwać swoje minuty połączeń za pomocą internetowych połączeń danych, dzięki czemu mogli uzyskać ogromne oszczędności: w końcu mogli teraz swobodnie wybierać trasy i sieci do obsługi połączenia między Warszawą a Nowym Jorkiem!

Również infrastruktura była teraz o wiele prostsza: dane, rozmowy VoiP, czat, wideo wszystko szło przez to samo połączenie, więc nie było potrzeby układania osobnej linii telefonicznej. Pojawił się nowy abonament z nielimitowanymi rozmowami i stawkami opartymi na liczbie użytkowników za stałą kwotę miesięcznie, w tym funkcjonalności.

Międzynarodowe przedsiębiorstwa również szybko zdały sobie sprawę z tej ważnej zalety i na początku XXI wieku przeszły z telefonii stacjonarnej ISDN na telefonię VoIP, żegnając się z liniami telefonicznymi. To również utorowało drogę do outsourcingu do call center za granicą. W 2000 roku powstała firma Belfabriek, która zaczęła koncentrować się na numerach telefonicznych i telefonii VoIP.

Jak działa VoIP?

Aby przesłać głos przez sieć danych, głos musi zostać przekształcony w małe pakiety danych i skompresowany. Dokonuje tego telefon VoIP rozmówcy. Podczas połączenia te pakiety audio są wysyłane jeden po drugim. Po dotarciu do celu pakiety te są ponownie "rozpakowywane" przez telefon VoIP odbiorcy i mowa jest ponownie słyszalna. Centrala VoIP Państwa operatora zajmuje się tym wszystkim dalej i dodaje różne funkcje telefoniczne, które są pożądane w biurze, jak np. menu wyboru lub kolejka.

Dlaczego telefonia VoIP jest interesująca dla Twojej firmy

Oprócz łatwiejszej do zarządzania infrastruktury i niższych kosztów, o których mówiliśmy wcześniej, połączenia internetowe oferują szereg istotnych korzyści dla MŚP:

  • Zintegrować usługi
    Gdy głos odbywa się przez Internet, łatwiej jest zintegrować usługi z telefonią komórkową. Pomyślmy na przykład o wideokonferencjach lub udostępnianiu dokumentów. Możliwe jest również współdzielenie baz danych, kalendarzy i książek telefonicznych. Dla wielu firm ta korzyść jest nawet bardziej atrakcyjna niż korzyść cenowa.

  • Stajesz się niezależny od lokalizacji
    W przypadku starej telefonii stacjonarnej, Twój numer telefonu stacjonarnego jest związany z określoną lokalizacją fizyczną i telefonem stacjonarnym. Jeśli przeprowadzisz się do innego budynku w innym mieście, Twój numer nie przenosi się automatycznie wraz z Tobą. Dzięki telefonii IP możesz przenosić się tak często, jak chcesz: podłączasz telefon VoIP do dowolnego miejsca z połączeniem internetowym, a on połączy się z naszym systemem telefonicznym VoIP online.

    Jest to również przydatne, jeśli Ty lub współpracownicy chcecie pracować z domu lub stworzyć wirtualny zespół, który będzie odbierał połączenia przychodzące. Mamy do tego świetne rozwiązania z optymalną jakością połączeń.

  • Wysoka jakość dźwięku
    Połączenie VoIP nie ma szumów, ponieważ jest całkowicie cyfrowe. W zależności od szerokości pasma, oprogramowanie wybiera kompresję: dla dużej szerokości pasma, niska kompresja, gdzie jakość dźwięku jest maksymalna, lub wyższa kompresja, gdzie jakość dźwięku jest porównywalna z telefonem komórkowym.

    Wszystkie kraje UE dysponują obecnie błyskawicznymi łączami internetowymi, dzięki którym jakość usług Voice over IP jest wysublimowana.

  • Zawsze dostępny
    W przypadku starej, tradycyjnej telefonii, wszelkiego rodzaju elementy w połączeniu mogą zakłócić pracę, na przykład centrala firmowa, kabel telefoniczny lub centrala okręgowa. VoIP oznacza lepszą niezawodność.

Oferujemy wspaniałe rozwiązania hostowanej telefonii VoIP dla inteligentnych małych i dużych przedsiębiorstw. Chcesz wiedzieć więcej o telefonii w chmurze lub chcesz mieć nowy numer telefonu dla firmy, skontaktuj się z nami lub zarejestruj swój własny numer 800 już teraz !

Proszę natychmiast aktywować demonstracyjny numer telefonu.
Proszę utworzyć swój zespół telefoniczny.
I proszę zacząć odbierać połączenia w ciągu 10 minut!

Proszę wypełnić poniższy formularz, a Państwa numer telefonu będzie dostępny natychmiast.

Zadowoleni klienci telefonii Belfabriek: